Deze brandstof(hogedruk)pomp zorgt voor de aanvoer en druk van de brandstof naar de injectoren. Voor oudere systemen in-line en verdeler pompen kijk bij brandstofpompen conventioneel. Deze hogedrukpompen kunnen zeer nauwkeurig druk en volume regelen om zo de raildruk binnen de gewenste waarde te houden. Wij beschikken over speciale testbanken om deze pompen op hun prestatie te kunnen testen, in vergelijk met de testwaarden door de fabrikant voorgeschreven.
Common rail is bijna twee decennia gemeengoed op dieselmotoren. Afgelopen jaren hebben wij veel ervaring opgedaan met het reviseren en testen van deze pompen. Om u en ons voor grote kosten te behoeden bekijken wij iedere aangeboden hogedrukpomp eerst vanbinnen en controleren op mechanische schade en vervuiling. Als een pomp niet goed zou zijn op de motor dan stopt de motor er mee, maar op een testbank is de wereld omgedraaid, de motor van ca 15kw draait gewoon door of de pomp het nu doet of niet.
Er wordt veel gevraagd van een brandstofpomp. De precisie moet goed zijn en de afdichtingen moeten bestand zijn tegen hoge druk. Het is dan ook makkelijk voor te stellen dat de werking na lange tijd niet meer voldoet en vervanging nodig is. Een pomp uit ons ruilprogramma is dan een goede optie. De kwaliteit kan zich meten met een nieuwe tegen een gunstige prijs. Bij veel hogedrukpompen is revisie per stuk niet altijd voordelig, of niet binnen korte termijn te doen. Daarom hebben wij bij Visser diesel center een grote voorraad gereviseerde pompen van alle merken op voorraad, zodat uw stilstand tot een minimum beperkt blijft.
Mocht u kiezen voor revisie aan uw eigen brandstofpomp doen we dat graag voor u. Na onze diagnose krijgt u een prijsopgave en tijdsplanning van ons. Wij reviseren met originele onderdelen en leveren deze volledig getest volgens fabrieksvoorschrift weer af.