Wat is het verschil tussen reparatie en revisie?
Reparatie is het onderdeel of delen herstellen of vervangen wat defect is zodat het geheel weer werkt. Revisie gaat echter veel verder, hier worden niet alleen de defecte delen vervangen maar ook de delen die op korte termijn defect kunnen gaan of problemen kunnen gaan veroorzaken, ook kan het zijn dat modificaties of verbeteringen gelijk worden doorgevoerd zodat na revisie het product gelijkwaardig is aan nieuw.
Kan ik wachten op het testen van mijn brandstofpomp?
Het ligt er over het algemeen aan wat voor soort pomp u komt brengen. Het beste is om daar van tevoren met ons contact over te hebben. We kunnen dan bekijken wat de mogelijkheden zijn op dat moment en of er plek vrij is op een geschikte testbank.
Kan ik wachten op revisie van mijn brandstofpomp?
Revisie vergt meestal wel wat tijd. Afhankelijk van beschikbaarheid van onderdelen en tijd maken we daar een planning op. Mocht het zijn dat we deze pomp op voorraad hebben in ons ruilprogramma zullen we deze dan aanbieden. Over het algemeen is het prijsverschil tussen revisie en ruil niet zo groot.
Wat is het verschil tussen reparatie en revisie?
Reparatie is het onderdeel of delen herstellen of vervangen wat defect is zodat het geheel weer werkt. Revisie gaat echter veel verder, hier worden niet alleen de defecte delen vervangen maar ook de delen die op korte termijn defect kunnen gaan of problemen gaan kunnen veroorzaken. Ook kan het zijn dat modificaties of verbeteringen gelijk worden doorgevoerd zodat na revisie het product gelijkwaardig is aan nieuw.
Kan ik wachten op het testen van mijn injectoren?
Testen van injectoren gaat in principe op volgorde van binnenkomst. Mocht het noodzakelijk zijn dan is het raadzaam om van tevoren even te overleggen.
Kan ik wachten op revisie van mijn injectoren?
Revisie vergt meestal wel wat tijd. Afhankelijk van beschikbaarheid van onderdelen en tijd maken we daar een planning op. De kans is groot dat we deze injectoren op voorraad hebben in ons ruilprogramma en zullen deze dan aanbieden. Over het algemeen is het prijsverschil tussen revisie en ruil niet zo groot.
Alle injectoren vervangen of alleen de slechte?
Over het algemeen is vervangen van alleen slechte injectoren voldoende, maar dit is geheel afhankelijk van de klacht en de staat van de andere injectoren. Daarom weten wij ook graag de klacht van het voertuig om zo samen met de testuitslag tot een goed advies te kunnen komen.
Uitleg testuitslag.
We hebben verschillende testbanken die allemaal met een eigen samenstelling komen van de gemeten waarden. Na de test leggen wij dit graag aan u uit.
Statiegeld voorwaarden.
Bij ruildelen is statiegeld van toepassing. Een oud deel is weer het begin van een nieuw ruildeel. Belangrijk is dat dit oude deel herbruikbaar is. Het oude deel moet in ieder geval compleet zijn, in elkaar zitten (dus niet uit elkaar gehaald zijn), uitwendig onbeschadigd zijn en geen overmatige roestvorming hebben. Ook moet de oude deel direct uit de motor komen, en niet ergens een paar jaar gelegen hebben.
Wat is het verschil tussen reparatie en revisie?
Repartie is het onderdeel of delen herstellen of vervangen wat defect is zodat het geheel weer werkt. Revisie gaat echter veel verder. Hier worden niet alleen de defecte delen vervangen maar ook de delen die op korte termijn defect kunnen gaan of problemen kunnen gaan veroorzaken. Het kan het zijn dat modificaties of verbeteringen gelijk worden doorgevoerd zodat na revisie het product gelijkwaardig is aan nieuw.
Kan ik wachten op het testen van mijn pompverstuivers?
Testen van pompverstuivers gaat in principe op volgorde van binnenkomst. Mocht het noodzakelijk zijn dan is het raadzaam om van tevoren even te overleggen.
Kan ik wachten op revisie van mijn pompverstuivers?
Revisie vergt meestal wel wat tijd. Afhankelijk van beschikbaarheid van onderdelen en tijd maken we daar een planning op. De kans is groot dat we deze pompverstuivers op voorraad hebben in ons ruilprogramma en zullen deze dan aanbieden. Over het algemeen is het prijsverschil tussen revisie en ruil niet zo groot.
Alle pompverstuivers vervangen of alleen de slechte?
Over het algemeen is vervangen van alleen slechte pompverstuivers voldoende maar dit is geheel afhankelijk van de klacht en de staat van de andere pompverstuivers. Daarom weten wij ook graag de klacht van het voertuig om zo samen met de testuitslag tot een goed advies te kunnen komen.
Uitleg testuitslag.
We hebben verschillende testbanken die allemaal met een eigen samenstelling komen van de gemeten waarden. Na de test leggen wij dit graag aan u uit.
Statiegeld voorwaarden
Bij ruildelen is statiegeld van toepassing. Een oud deel is weer het begin van een nieuw ruildeel. Belangrijk is dat dit oude deel bruikbaar is. Het oude deel moet in ieder geval compleet zijn, in elkaar zitten (dus niet uit elkaar gehaald zijn), uitwendig onbeschadigd zijn en geen overmatige roestvorming hebben. Ook moet het oude deel direct uit de motor komen, en niet ergens een paar jaar gelegen hebben.
Kan ik wachten om het reinigen van mijn roetfilter?
Roetfilters reinigen gaat in principe op volgorde van binnenkomst en wat er is aangemeld via www.roetfilterservice.net Ook is het van groot belang wat de aard van de vervuiling is. Bij binnenkomst zullen wij het filter bekijken en kunnen u dan gelijk informeren over de te verwachte duur.
Wat betekent de testuitslag?
Wij meten voor de reiniging de doorstroming in M3 per uur, en druk in millibar. En doen dit na de reiniging weer. Ter indicatie kunt u uitgaan van het volgende:
*Gezond filter: tussen 10 en 30 millibar
*Vol filter: tussen 40 en 100 millibar
*Verstopt filter: 100 millibar en hoger
Let op, deze waarden ervaren we tijdens het testen met onze machines. Op het voertuig kunt u uitgaan van de volgende vuistregel:
Stationair: 5 tot 10 millibar
2000 tpm: 10 tot 30 millibar
3000 tpm: 30 tot 60 millibar
Het bovenstaande is onbelast. Belast op de weg bij 3000 tpm en ca 120 km/uur zou het kunnen dat de verschildruk tussen de 100 en 150 millibar zit. Let ook op dat de verschildruk meting bij stilstaande motor rond 0 millibar is.
Hoe vaak regenereert een auto?
Regenereren betekent schoonbranden van het roetfilter. Roetdeeltjes worden verbrand en veranderen in as. Bij een goedwerkend systeem gebeurt dit zo om de 750 tot 1500 kilometer. Het kan wel tot een kwartier duren voor dat deze regeneratie is voltooid.
Brandstof verbruik en roetfilters
Bij een goedwerkend systeem zal het extra brandstof verbruik voor de regeneratie van het roetfilter ca 0.5 tot 1 liter per 1000 kilometer zijn.
Waarom stijgt het oliepeil bij een auto met roetfilter?
Bij de regeneratie van het roetfilter wordt er extra brandstof ingespoten om het roetfilter schoon te branden. Als dit gebeurt door na inspuiting door de injectoren zal een klein beetje van deze brandstof langs de cilinderwand in het oliecarter komen. Is de regeneratie frequentie tussen de 750 en 1500 kilometer dan zal die brandstof verdampen en is er niets aan de hand. Echter als de regeneratie frequentie toeneemt en zeg elke 300 kilometer plaatsvindt krijgt de brandstof in de olie niet de kans om te verdampen en zal door de vele regeneraties het olieniveau alleen nog maar stijgen. Dus preventief reinigen van het roetfilter voorkomt dure motorschades en bespaart brandstof.
Roet of as, wat is het nu?
Een dieselmotor stoot het allebei uit. Zowel het roet als het as wordt opgevangen door het roetfilter. Het roet wordt eens in de zoveel kilometer verbrand (regeneratie) en dat wordt ook as. As verbrandt niet meer en blijft zitten in het roetfilter. Tussen de 150.000 en 250.000 zal het roetfilter zo vol met as zitten dat het roetfilter verstopt gaat raken.
Toevoegen van chemische middelen in de brandstof of uitlaat helpt soms even. Dit kun je vergelijken met het aandrukken van het afval in een afvalemmer, er kan nog wat bij maar de emmer blijft vol. Let op, deze middelen brengen onherstelbare schade aan het roetfilter toe en dan heeft reinigen ook geen zin meer.
Kan ik een gereinigd filter zo monteren?
Ja een gereinigd filter is zo te monteren. Wel is het belangrijk dat na montage met een diagnose apparaat het filter in-geleerd wordt, zodat het voertuig weet dat er een schoon filter in zit en er een fris begin wordt gemaakt.