Visser Auto-Electra b.v. bestaat sinds 1997 en is in 2019 hernoemd naar VisserDieselCenter omdat dit anno 2019 onze bedrijfsactviteiten beter benoemd.
In 1997 nam Rene Visser de failliete inboedel over van Van der Leeden b.v. te ‘s-Hertogenbosch. Van der Leeden b.v. is een bedrijf dat op dat moment een historie kent van een kleine 45 jaar.
Deze begon aan de Uilenburg, nu de binnenstad van ‘s-Hertogenbosch. Hier begon Harry van der Leeden met een reparatiewerkplaats voor dynamo’s, startmotoren en accu’s. Men maakte zelf platen voor accu’s, iets wat we ons nu niet meer voor kunnen stellen. De naam “Bossche Accu Centrale” komt hier vandaan. Al snel groeit dit bedrijf uit z’n jas en verhuist naar de van Heurnestraat, toen net aan de buitenkant van de stad, waar het verder uitgroeit als technische handelsonderneming en automaterialenhandel met eigen werkplaats gespecialiseerd in dieseltechniek en auto-elektra.
In de jaren 70 verhuist het bedrijf naar het nieuwe industrieterrein “de Vutter” aan de noordkant van ‘s-Hertogenbosch. Hier blijft het bestaan tot in 1997 het doek valt. Na onderhandeling met de curator neemt Rene Visser de inboedel over en neemt 3 voormalige werknemers terug in dienst. Na 4 weken dicht geweest te zijn mogen de deuren open van het voormalige pand op “de Vutter”. Vanaf dag 1 hebben we klanten en sommige hebben het hele faillissement helemaal niet opgemerkt. Van de curator mogen we 3 maanden in het pand blijven en dan moeten verhuisd zijn. Een nieuwe locatie is snel gevonden aan de Hedikhuizerweg waar we nu nog steeds gehuisvest zijn. Gelukkig maar een steenworp van de oude locatie. We houden uitverkoop van incourante voorraden en maken ons klaar voor de verhuizing. Eenmaal het nieuwe pand ingeruimd en klaar voor de nieuwe start, bestaan onze werkzaamheden vooral uit het inbouwen van functionele auto accessoires, reparatie en revisie van dynamo’s, startmotoren en elektrisch handgereedschap en een klein beetje diesel techniek. Door de jaren heen specialiseren we ons verder in dieseltechniek en voertuigdiagnose. Met de komst van common rail zien we kansen om er als een van de eerste bij te zijn. We investeren in apparatuur en kennis en beginnen eigenlijk gelijk een ruilprogramma injectoren en hogedrukpompen. Het is ons al snel duidelijk dat de stuks revisie van dit soort componenten geen haalbare kaart is en dat je dat meer seriematig moet aanpakken. Door steeds weer te investeren in nieuwe machines, kennis en mankracht groeien we door tot een toonaangevend bedrijf in de dieseltechniek. Van de toen 59 Bosch diesel- en elektrodiensten zijn we nu één van de 11 overgebleven Bosch Diesel Servicebedrijven in Nederland met een officiële Bosch Diesel Center en Delphi Diesel Center status.
In 2018 besloten we om te stoppen met diagnose en reparatie van voertuigen en ons volledig te richten op reparatie en revisie van componenten. Al eerder waren we begonnen met specialisatie op gebied van industriële brandsystemen met name voor railvervoer en andere grote industriële motoren. Dit is niet onopgemerkt gebleven bij dit soort klanten. We ontvangen tegenwoordig werk uit diverse Europese landen.
Deze reputatie in binnen- en buitenland danken we aan snelle levertijden, een grote voorraad van minder gemakkelijk te verkrijgen onderdelen, doordachte oplossingen en kundig personeel. Om deze ontwikkeling door te zetten zullen er komende tijd nog een aantal behoorlijke investeringen volgen om aan de wensen van onze klanten te kunnen blijven voldoen.