Brandstofvoorziening voor grote motoren wordt over het algemeen verzorgt door een in-lijn brandstofpomp of losse pompunits. Deze pompen zorgen voor aanvoer van brandstof met het juiste volume en tijdstip naar de verstuivers, welke de brandstof dan in de cilinder injecteren. Het kan zijn dat deze pompen gelijk zijn voorzien van een toerental regelaar, maar dit kan zich ook op een andere plaats op de motor bevinden.
Door strengere emissie-eisen is men bij grote motoren ook overgestapt op common railsystemen voor de brandstofinspuiting. Het principe is eigenlijk hetzelfde als voor kleine motoren, een hogedruk brandstofpomp en een verzamelbuis (common rail), daaraan gekoppeld de injectoren. Over het algemeen zijn de afmetingen behoorlijk wat groter maar het principe komt op hetzelfde neer.
Tegenwoordig hebben we te maken met uitlaatgas nabehandelingssystemen op dieselmotoren, hierdoor is de werking van de injectoren uitermate belangrijk geworden. Mocht bij diagnose niet duidelijk zijn of de injectoren naar behoren functioneren en/of de klacht veroorzaakt wordt door deze injectoren, is het verstandig om de injectoren los van de motor te laten testen. Wij kunnen over het algemeen alle types en soorten injectoren testen en met de testuitslag u verder helpen met de juiste diagnose.
Reparatie en revisie van dynamo’s, alternatoren en startmotoren is sinds jaar en dag ons werk. Wel is dat afgelopen jaren flink veranderd. Met name in de Automotivesector is door het goedkoper worden en alternatieve leveranciers in de markt het economisch vaak niet haalbaar om deze units nog concurrerend te repareren of reviseren.
Moderne voertuigen, niet alleen diesel maar ook steeds meer benzinevoertuigen, hebben een roetfilter. Dit filter vangt schadelijke roetdeeltjes op en voorkomt dat deze in het milieu belanden.
Na het stuklopen of schade aan brandstofinspuitsystemen blijft altijd de vraag over: “wat is nu de oorzaak van de schade en is vervolgschade te voorkomen?